Herkent u dit?
Ik woon inmiddels alleen of samen met mijn partner in een veel te groot huis nu de kinderen uitgevlogen zijn. Het huis is moeilijk warm te stoken en te verduurzamen en het huis en de tuin vergen veel onderhoud, wat nu of in de niet al te verre toekomst een steeds grotere opgave voor mij (voor ons) zal zijn. Maar wat moeten we? Immers, we zijn wel gehecht aan het huis en de buurt en we zien geen alternatieven. Daarom blijven we maar zitten waar we zitten en zien wel waar het schip strandt.
En ondertussen . . . .
Er is een wooncrisis en met onze vergrijzing neemt de zorgcrisis en de kans op vereenzaming toe.
Dit brengt ons op de vraag: Zijn er woonvormen denkbaar die daarop inspelen? En verleiden we daarmee senioren (mij dus) om de woning (deels?) beschikbaar te stellen aan de volgende generatie waarmee we de doorstroming om de woningmarkt een handje helpen?
Doet u mee aan deze enquête?
